söndag 26 september 2010

Häst söndag

Idag har jag först varit i Skabersjö med My och Rocky och tävlat en LA:1. Det blev 65% - jag tyckte det var bra men My var inte nöjd. Rocky är inte heller nöjd med något - antar att det kan vara det där munsåret! Så fort My tar i bettet så tar han upp huvudet. Skall köpa två andra bett och testa - tänkte ett bridongbett och ett rakt tränsbett. Antar att man inte får tävla dressyr på det sistnämnda med ponny (jag vet inte om det är så men??) men han kanske blir gladare hemma i så fall så kan vi ha ett vanligt 2 delat på tävling..
Vilket sjukt fint ridhus, det nya i Skabersjö! Helt otroligt fint!

På eftermiddagen var jag så funktionär på en ponnyhopptävling i Flyinge! Jag var ringmaster. Kul men blev lite kallt mot slutet! Allt var helslut kl 17.00, fast nja, det skulle ju plockas undan men jag åkte hem kl 17.00.

Nu sitter jag i soffan och känner mig lite frusen - skall nog snart bädda ner mig i sängen!




Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

1 kommentar:

AnnSofie sa...

Oj, klart hon ska vara nöjd med dom procenten. Superbra ju :)

Sv:
På fråga ett så svarar jag lösdrift & uteboxar :)

På fråga två så svarar jag att JAPP dom behöver mycket stimulering men mest i forn av hjärngympa & annat skoj.
Vår är köpt utan vallning. Med andra ord, hans föräldrar vallade aldrig så vi hoppades att han inte hade det in sig så mycket. Det han hade har vi jobbat bort.
Den träning han behöver för att må bra hos oss är sånt som agility, vardagslydnad, freestyle & massor av kärlek :) plus att jobba för Tove.