tisdag 17 maj 2011

Trist!!

Jag måste ha gjort något ont, men min 16 åriga dotter? Varför straffas hon hela tiden?
När hon haft Rocky ett halvår och allt började gå bra - tävlingssäsongen låg framför henne - då går de omkull och dottern bryter axeln!! Konvalecent i nära ett halvår! Därefter får Rocky kotledsinflammtion - konvalecent i tre månader! Nu började allt likna ngt igen.. träningen gav resultat och ekipaget gav sig t o m ut i klasser m enkla byten, öppnor o slutor. Tävlingssäsongen var på g..
DÅ .. När vi kom till stallet idag var Rocky jättehalt!! Måste ha hänt i hagen.. Åhh, vad tråkigt!! har vet tid imorgon. Varför fick de inte möjligheten?? Varför straffas vi? Det är inte rättvist och jag tycker så synd om min duktiga kämpande tjej - skola o ridning!! Varför vi?? När ska vi bara få surfa på vågen o bara njuta?

3 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

Men åååh. Stackars. Ge inte upp, vågen kommer. Jag håller alla tummar och tår för det!!!

AnnSofie sa...

Men så orättvist :( håller tummarna för att allt vänder snart. Kram..

Ninja sa...

Så tråkigt.....jag lider med er. Jag vet hur det är att ha otur. Min häst åkte på en skada precis när vi börjat träna mot LA, dvs enkla byten och förvänd galopp. Jag hade tävlat henne med godkända resultat och placeringar tom LB lokalt. Och det var ändå en travhäst som jag hade lagt ned jättemycket tid på. Hennes skada fanns det ingen bot för.
Nu har jag inte möjlighet att ha egen häst....livet är bra orättvist ibland :(