söndag 6 februari 2011

Skogen

Precis som jag skrev i mitt förra inlägg så kommer vårtecknen allt eftersom.. Idag åkte vi till skogen med Rocky. Vi har inte velat göra det tidigare pga det isiga underlaget, visst fanns det lite, lite is kvar på sina ställen men 99% av alla vägarna var jättefina, mjuka men inte särskilt leriga utan helt ok!!
Vi gillar att åka till skogen med Rocky för där kommer inga läskiga vägmaskiner eller traktorer.. Rocky själv älskar skogen och är helt avslappnad när han går, skrittar eller galopperar där.. Idag skrittade de bara förutom en liten bit trav - jag måste bli frisk från min förkylning och ut och jogga lite så jag orkar springa bredvid när My och Rocky travar, så får jag motion också!! Perfekt!
Här kommer lite njutarbilder från Torups bokskog strax utanför Malmö...Härliga ridvägar, eller hur!!




Vill också visa Rockys fina lägergrimma med äkta fårskinn som han har när han åker transport!!
Visst är han söt! Fast han har nog inte så mycket sikt neråt?!!


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

4 kommentarer:

Stina sa...

Vilken urgullig häst och han är såååå söt i sin "nosmuff". Nä, inte nos...det heter ju mule när det är en häst :) Tycker ryttarinnan ser lite trött ut, men de har kanske bara en liten hästgospaus, sen kör de på för fullt igen... Måste vara härligt att rida där på våren när löven just spruckit ut...och snart så... Kram

Hörni sa...

Hästar är så underbara. Så gulligt med fårskinn på grimman.:)

rackemarie sa...

Vilken härlig ridstig UTAN SNÖ! Nästan så man vill packa in hästarna i en lastbil och dra till Skåne.

Lysande ögonblick! sa...

Men så mysigt. Tänk när det är grönt runt omkring istället. :-)