onsdag 5 augusti 2009

Att tycka om sig själv!

Läser sedan ngr dagar tillbaka Mia Törnbloms bok "Självkänsla nu". Oerhört tänkvärd!
Många aha'n i den!
Att jag måste tycka att jag är bra och inte bara bli bekräftad av andra.
Det där får jag nog jobba på. Att inte bara göra saker för att man tror att man blir mer omtyckt av andra om man gör det och det etc .. utan att jag gör saker för att jag tycker att det är bra saker för min egen skull och jag är bra som jag är.
Jag tror jag har kommit på en"missing part" i mitt liv! Intressant.. skall jobba lite enl hennes bok så får vi se vad som händer. Kanske jag blir en bättre människa, man vet ju aldrig! =))

Ute och sprang idag för att jag vill behålla hälsan och orka mer inte för att andra skall tycka jag är duktig och/eller att jag blir smal och snygg. Det är jag som vill och jag gör ngt bra för mig själv!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket bra!! träna är en investering i livet, tiden du lägger ned på arbetet under träning får du tillbaka hundra gånger om då du slipper känna dig gammal och sliten när du blir äldre!!!
kör hårt nu! för din egen skull!

Sara sa...

mumma mumma. Du har iten skrivit på länge!