söndag 2 augusti 2009

Kräftor - mums!


Kräftor är bland det godaste som finns tycker jag och mina barn. Vi kan äta oändligt många och njuta länge!

Vi var 5 personer som delade på 4 kg kräftor! Varför vi inte åt mer? En person var sjuk och kunde inte äta så mkt och en annan var från annat land och hade aldrig smakat kräftor tidigare! Han från annat land var ändå duktig på att prova! Vi åt jättegod Västerbottenpaj och cerranoskinkrullar till. Dessutom hade vi efterrätt - glass och stekta äppleklyftor!

Det tråkigaste med att bo där jag bor är mina grannar! Särskilt de nya - de går ut och röker på uteplatsen och var hamnar stanken?? Jo både på min uteplats och t o m inne i mitt vardagsrum! Undrar om man kan begära ersättning el lägre månadsavgift när man måste stå ut med detta elände?

Annars trivs jag - fast en stuga med stall på landet med mysig trädgård och uterum hade ju varit ännu bättre! Drömma får man aldrig sluta att göra! Inte heller att fånga ögonblicket! Att njuta medan det finns läge! Helt plötsligt så finns inte njutningen längre.. även små saker är viktiga att njuta av! Skånsk sommar i år har verkligen visat sig från sin absolut bästa sida.. vilket fint väder det varit! Vilken tur jag haft när jag för en gångs skull på 12 år inte varit utomlands! Det lustiga är att det känns inte lika viktigt längre för mej - att vara utomlands alltså! Jag kan njuta även här hemma! Jag kanske har blivit "stor flicka"? (Fast hade det regnat 7 dgr i veckan, varje vecka hade jag nog inte tyckt såhär!)

Jag hade däremot gärna åkt till EM i dressyr för det går av stapeln i Windsor, Berkshire, England! Dit åkte jag för 29 år sedan och jobbade först som aupair och sedan på hotellet mitt emot slottet, där tävlingsarenan är enligt deras hemsida! 29 år!! Det känns som igår - herregud går 29 år så fort??? Kommer man att känna likadant om ytterligare 29 år? Att det gått lika fort?? Kanske ännu fortare?? Är det nu man borde skriva sina memoarer?


2 kommentarer:

Anonym sa...

där va jag ju med! underbart gott kräftor FTW (for the win), men jag kan ju säga att västerbottenpaj är underbart!! super gott!
EM i dressyr verkar som en trevlig händelse men inte för mig kanske men när jag levt 29 år får jag bjuda dig dit! hehe...
Men på 29år har du väl hunnit med en del?! det tror jag nog!!

Freppsi sa...

Jo såklart bla dragit högsta vinsten i 3 underbara barn!!