måndag 6 juli 2009

Om att blogga..och ett besök i Ljungby!

Det finns många olika infallsvinklar att fundera över när man bloggar.. dels folk som kanske inte vill bli omnämnda och dels de som verkligen vill bli omnämnda.. tja hur ställer man sig till sådant?
Jag trodde att jag någonstans gjort klart för alla att om jag skall blogga skall det inte handla så mycket om alla andra utan mer om mej själv och mina tankar, mina upplevelser och givetvis får mina barn tåla att de finns med men alla andra??

Jo min kärlek tycker att det är hemskt tråkigt att han inte är omnämnd här, men jag tycker inte om att offentliggöra den biten av mitt liv. Han tycker det känns som jag vore singel när han inte omnämns - jaha!?
Jag är på väg till honom nu, långt bort - vi lever ett slags liv på distans - på gott och ont - ungefär som ngn som är tillsammans med en sjöman.. ibland intensivt ibland väldigt sällan.. just nu funkar det bra i mitt liv.. kanske inte för evigt men det får visa sig..

Precis som min överskrift så ville jag att denna blogg skall handla om min vardag som mamma el trumsamumma som My kallar mej för det mesta och om en dröm om att leva i sol och nära havet.. och bland hästar.. inte om min stora kärlek, eller mannen i mitt liv för det är i så fall en helt annan blogg.. dessutom skulle allt bli så besvärligt med vem som sagt vad och hur man uppfattar saker och ting.. nej min blogg handlar om mej och mina tankar, lite om mina barn men mest om sol, hav och hästar + mina katter..
Jag sa till My häromdagen att när hon inte vill rida längre skall jag precis som en av tjejernas mamma i vårt nya stall köpa en äldre, billig häst som jag kan lita på och som jag kan ut och rida på.. då sa My - "då blir jag lycklig mamma för din skull, för så mkt som du gillar hästar så är du värd en egen".. då blir man rörd som mamma.. tack för det lilla stumpan..

I helgen var vi och hälsade på Elliott - vår förre ponny - hos hans nya ägare. Oj vad kul det var att återse honom, men jag fick ett styng av sorgsenhet/dåligt samvete och att vi övergivit honom.. My red honom och det var så kul att se.. då var han så fin igen.. men oj så liten han var (det tyckte vi inte då i februari när vi sålde honom) Här syns hans nya ägarinna, 6 år, rider helt själv - galopperar och hoppar kryss!! En av hans andra nya ryttare är bara 2,5 år gammal! Falsterbo horseshow nästa!!





Inga kommentarer: