onsdag 1 juli 2009

Stranden, stranden..

Just nu är Sverige bäst i världen.. det är sommar, sol och värme! Värme som i Spanien, fuktigt härligt. Jag är på stranden, sitter själv och läser - för tillfället Ulf Lundells "Vädermannen". Fantastiskt bra bok.. jag gillar Lundell - har alltid gjort egentligen - för vad stämmer bättre än hans "Öppna landskap"..
Jag gillar hans bok - handlar eg bara om en person - han själv, hans liv ensam nere på sin gård på Österlen.. precis så är livet egentligen som det beskrivs i boken.. dagarna går, vädret med dem - hur fyller man dem? Jobb (i hans fall konstnärsskap), god mat och gott vin (i hans fall väldigt mkt vin..) sova, motionera.. tja .. det är livet i sin enkelhet.. Jag kan lätt identifiera mej med livet och boken, det är antagligen därför jag gillar den..

Ser just nu på TV, Michael Jacsons memorial och just nu visar de den riktiga "Thriller" - fantasktiskt bra musikvideo, en verklig klassiker.. men visst ser man att den är studioinspelad.. tänk det såg man inte då, när den kom..

Badade i havet flera gånger idag, underbart precis som i Medelhavet, bara sältan som fattas. Visst är Öresund salt men inte alls som Medelhavet..

Alla mina barn var här och åt, kul!! Jag saknar det livet ibland - det har blivit väldigt tyst och lugnt i mitt liv - vet inte om jag vill det riktigt? Satt och tittade på alla barnfamiljer på stranden, visst var det jobbigt att dra vagnen i sanden men vilken underbar tid. Barn som går och letar snäckor, solblekta hår, bruna som pepparkakor.
Många i min ålder säger "jag skulle inte vilja ha den tiden tillbaka" nähä? Jag vet inte, möjligen är man tröttare nu än då men? Nej egentligen inte.. handlar nog mer om att bli bekväm?

My hopptränade igår i Flyinge i åskväder, men det gick bra.. fick sin första avsittning, dock inget allvarligt hon hoppade men Rocky stod kvar!!
Skall träna för Katta imorgon. Funderar på när vi skall hälsa på Elliott? Fick en tanke om att kanske köra upp till helgen.. undrar hur långt det är till Ljungby? Skall nog googla det.
Skall kolla om jag kan låna en kamera också - jag saknar en kamera jättemycket, det och en musikanläggning! Nåja en vacker dag blir jag kanske rik - i ett annat liv!!




Inga kommentarer: