tisdag 15 februari 2011

Inte flitig..

Ni får alla ursäkta att jag inte hinner kommentera så mycket på era bloggar men just nu går all tid åt att hinna med jobbet, hjälpa My i stallet och att åka runt och vara chaufför till alla gymnasieskolor som har öppet hus. Dessutom skall jag hinna administrera en tävling till helgen - seriedressyren i Flyinge omgång 2!!
Jag läste en gång en bok som var väldigt rolig och helt fantastisk som verkligen alltid stämt in på mig och mitt liv..

.. såg också att den inte fått särskilt bra recensioner men det struntar jag i.. visst, den gynnar inte jämställdheten men jag hade kul när jag läste den.. minst 6-7 år sedan, men jag tänker ofta på den.. handlar visserligen om en småbarnsmammas liv och hennes tappra försök att få karriären att gå ihop med just att vara småbarnsmamma!!
Jag kan ju då tillägga att man hittar andra saker i livet, om man tillhör den här sortens människor, som gör att man ändå har det lika svårt att få tiden att räcka till trots man inte är småbarnsmamma längre. Kanske är det så att vissa av oss människor vill leva i 2000 km/tim medan andra inte vill.. Vissa klarar av det andra inte...Vissa av oss har bråttom genom livet, andra inte.. kanske känner vi stressen - att vi inte hinna leva tillräckligt länge eller rättare sagt att vi inte skall hinna göra alla de där sakerna som vi vill göra innan livet tar slut??

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

1 kommentar:

PEWS sa...

Tjingeling :)
Här upp i El-stockholmo går Div III i LC:1 och finalen i LB:1, Div II går i LB:1 och finalen i LA:1, Div I rids tre omgångar i LA:P1. Hur det är med Elit vet jag inte. Vi har i vår klubb visserligen ett elit-lag som faktiskt tog sm-brons i höstas men jag hittar ingen info om i vilket program det rids.
Ha det gott :)