söndag 6 februari 2011

Vårlängtan

När jag i perioder jobbar väldigt intensivt så blir det lite sämre med blogguppdateringar. Anledningen är att när jag kommer hem är jag ofta så trött av alla intryck på jobbet och att jag jobbar så mkt med datorn på jobbet att jag inte alltid orkar öppna den här hemma på kvällen. Dessutom är jag jätteförkyld och det tar hårt på krafterna..

Nästan all snö är borta här nu och jag hoppas verkligen på ett vårtecken snart - kanske små snödroppar invid knuten?? Jag längtar så efter att känna vårsolen i ryggen och att man märker - aha, den värmer!!
Ett vårtecken är ju i alla fall att tävlingssäsongen snart börjar komma igång på allvar igen. Jag skulle eg varit funktionär vid en hopptävling nu denna helgen men eftersom jag kände att jag borde ta hand om förkylningen så blev det inte så - dessutom jobbade jag igår, lördag så jag behövde sova ut ordentligt!! Ibland är det bra att lyssna på kroppen! 

Nästa lördag fyller min stora älsklingsflicka år och om tre veckor den lilla älsklingsflickan!! De blir 22 resp 16 år gamla.. fast det känns som om man var på BB för bara en liten tid sedan. Minnena av barnens födslar är så starka och fantastiska att de bleknar inte lika fort som en del annat man varit med om!!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: