tisdag 24 november 2009

Dystert..

Det mesta känns bara dystert i livet för tillfället! Bråk med en tonårsdotter är inget kul!
Jag vill leva i harmoni och glädje - bråk, diskussioner är inget jag är bra på.
Ser liksom inget slut i detta, jag vill bara väl, jag vill ha en glad dotter och full av nyfikenhet på livet som bara väntar. Alla chanser och möjligheter som finns för henne! Jag vill ju att hon skall se att det finns en hel värld bakom henne som stöttar och ställer upp till 100%.
Hela livet står ju bara där och väntar på henne..
Fy vad allt bara är jobbig just nu, inte nog med att det är dystert ute, mörkt, mörkt - man vill ju bara fly till Afrika, ljuset/värmen och alla djur som visar stor respekt och tillit, åtminstone kan de inte såra med ord..
Det borde vara förbjudet att leva på norra halvklotet fr novemer till februari/mars.
Julen är väl det enda man har att se framemot och hoppas att bråken är över då..? Fast läste en artikel om att det vore mer konstigt om man tog sig igenom tonårstiden utan bråk. Då borde man som förälder bli orolig i stället!
http://www.corren.se/nYhEteR/?articleId=4592286

Ser framemot en ljusare vår.. men det känns som det är en oändlighet dit..

Inga kommentarer: