torsdag 19 november 2009

Storm

Om man nu tittar på denna första bild som är tagen i Palma, Mallorca och tänker att så vill jag egentligen ha det varje dag året om, då förstår man hur kul jag tycker det är med hösten/vinterns mörker, stormar, regn..
Jag var ju som bekant i Stockholm igår och då drabbades Skåne av värsta stormen!
När vi satt i planet så berättade kaptenen att det skulle bli en skumpig nerfart men att det var inga problem vi kom att landa på utsatt tid.. mycket riktigt vi var t o m före tidtabell och började inflygningen och visst var det väldigt skakigt tidvis. När jag uppfattade att vi nästan var nere så drog plötsligt kaptenen i farten igen, avbröt och steg rakt upp igen.. nästa högtalarutrop var att nej det var för vindigt och vi kom att åka norrut för att landa i Växjö i stället!
I Växjö av alla ställen, men hur kul var nu det? Världens minsta flygplats var det i alla fall, ankomsthallen var inte avsedd för stora flighter och mycket människor men SAS nödplan fungerade i alla fall.. det tog inte många minuter innan 4 stora bussar fr Moheda trafik stod utanför och sedan körde oss genom natten tillbaka till Skåne. Rejält försenade men helskinnade var jag framme i Staffantstorp ca kl 23.00 - jag hade tur för jag fick gå av på väg 108 vid Skåneplantor, bussen hade eg slutdestination Sturup men då skulle jag vara tvungen att ta mig därifrån sen.
Stormen hade nog bedarrat då för jag kunde ganska säkert promenera hem utan att jag var rädd att få ngr träd i huvudet eller blåsa iväg.

Inga kommentarer: