söndag 15 november 2009

Helg

Haft en mkt trevlig helg med många olika inslag..
Fredagen var ganska som vanligt med sen hemkomst fr stallet och katastrofläge eftersom My skulle på Mif Redhawks matchen och trodde hon skulle bli hämtad mkt senare än hon blev..
Lugnet lägrade sig sedan och jag blev trött tidigt dels pga allt som händer på mitt jobb, i stallet och så efter 3-4 glas vin blir ögonlocken så tunga!!

Lördagen inhandlades en klänning i all hast eftersom vi var bortbjudna på lördagskvällen, den är jättefin tycker jag! My och jag var i Flyinge på em och red stakettträning med Rocky. När vi var inne och skulle precis rida så hör vi hur en häst skenar i vild galopp längs med vägen - jag och en annan mamma tittar på varandra och vi konstaterar - det var en lös häst.. .. sen får vi veta att två tjejer kommit med varsin unghäst som de skulle longera och de var nog tokigare än de flesta, med nerverna utanpå eller som en annan tjej uttryckte det - det såg ut som om hästarna stod på 10 kg kraft om dagen och inte fick utlopp för sin energi. Den ena fick ett sammanbrott, slet sig och samtidigt kickade han mot tjejen så hon fick en spark i sidan förmodligen mot lungan.. ambulans fick komma och hämta henne så det blev lite rörigt.. Nåja My och Rocky var duktiga och fick bra procent tyckte vi..
Kvällen var trevlig med nya bekanskaper i Höllviken och jag kände mig så fin i min klänning!

Idag när vi kom till stallet förstod vi att även Rocky varit på fest i natt.. de som äger stallet berättade att när de kom hem var Rocky borta, alla ensilagepåsar utvälta - en del mat uppäten.. ngr halmbalar utkastade.. sen hörde de ljud fr andra stallet.. när de gick in där så var Rocky där!! Hade börjat äta runt där också och bajsat på hela gången.. det var ju nog ingen rolig syn men tur var ju att det inte fanns ngn kraft så han hade fått kolik!!
Nu hoppas vi att han kom undan med blotta förskräckelsen.. Utbrytarkungen Rocky..
Orsaken till att han kunde komma ut är att hans boxdörr varit lite felhängd, men i morse blev det raskt tillfixat.. En liten buse.. Det stod på tavlan när vi kom i em - obs ingen mat till Rocky på morgonen, han har ätit tillräckligt i natt!! Sötast är han i alla fall!!

Inga kommentarer: