tisdag 28 december 2010

Köksdrömmar..

Just idag fick jag sådan lust att göra om mitt kök. Tråkigast av allt är egentligen fläkten som inte alls är en riktig fläkt i mina ögon. Jag bor i ett sådant där hus med centralfläkt och då kan man inte koppla på värsta utsuget, tydligen?!! Jag retar mig hela tiden på att när man steker så luktar allting mat.. t o m kläderna i hallen!!Jag tror jag måste fixa en ny fläkt men då kom såklart tankarna upp på att bygga om hela köket..

Jag använde IKEA's planeringsverktyg och skapade ett sk drömkök och ett budgetkök. Budgetvarianten går ut på att bara byta vissa maskiner (fläkten då) och sedan bara alla luckor.. I den andra varianten har jag även bytt skåpen och flyttat runt dem lite..
Luckorna jag vill ha är ÄDEL vit eller RAMSJÖ vit.. endera dagen slår jag kanske till, men då får jag ramla över lite pengar först!! Det lär jag inte göra i första taget, men hoppet är det sista som överger en, sägs det!!
Visst hade det inte mått dåligt av en liten ansiktslyftning??





.. men jag skall inte klaga - de är vita i alla fall och det är ett måste tycker jag.. skulle aldrig stå ut med träfärgade eller mörkbruna.. tänker jag smart borde jag egentligen börja med att byta ut fläkten och kyl/frys .. dels för att de är jättegamla och dels för att "spara" energi.
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

3 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Om du såg vårt skulle du bli riktigt nöjd över ditt!
;)

Stina sa...

Instämmer med Tigris :) Mitt kök (kyl, frys, spis...rubbet..) är från 1989 när huset byggdes och är både trist och opraktiskt...men i alla fall vitt :)
Tusen tack för din kommentar; kul att du gillar mina foton och att du tittade in hos mig.
Jo, jag håller mest till på sydkusten, närmare bestämt i Ystad med omnejd.
Väldigt fina hästar ni har...

ansepanse sa...

jag tycker ditt ser riktigt fint ut, i våras bytte vi våra träluckor till pärlgrå, det blev superbra tycker vi
kramar