tisdag 14 december 2010

Polarbjörnar på gatorna

Jag förvånas inte längre över att fransmän, spanjorer och italienare undrar om det stämmer, som de hört, att vi i Sverige har polarbjörnar, som traskar runt på gator och torg!! Jag har full förståelse, för jag förväntade mig också att möta en i morse!! Det har väl aldrig varit så kallt som det är just på morgnarna? Här i Skåne är det nu andra året i rad vi har svinkallt! Var tog den där globala uppvärmningen vägen?? Här sitter jag och bara längtar efter den!

Jag tycker t o m att denne lille stackare ser ut att frysa..

Kanske är det varmt och skönt där inne...??

PS jag vet att det heter isbjörn men tyckte det lät gulligt med polarbjörn (polarbears)..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

5 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

Åh så gulliga de är. Även om jag misstänker att de inte är så roliga att möta i verkliga livet.

Kram

Elle sa...

Tyskarna är av meningen att
"du borde väl vara van vid kylan"
bara för att jag är svensk...*ler*

Inga isbjörnar springer omkring på gatorna, men jag minns att en älg lyckades ta sig inte till centrala Lund för många år sen.
Ha en bra dag!
Kram Elle

Tina sa...

Inga isbjörnar här inte... Men vi har inga brunbjörnar heller för den delen. ;o)) Bara rådjur, så in i helskotta med såna, och älgar..

Bara Jag sa...

Enligt alla prognoser går vi ännu en vargavinter till mötes - inget drömscenario direkt! Global warming? Ja tack!
Kram!

sdfg sa...

Dom har faktiskt hittat isbjörnsskelett i Skåne. Men däremot inte längre upp i Sverige. Så, jag undrar hur man ska tolka det?

För ni har knappast -30 som här, en vanlig, typisk decemberdag. (Norrbotten)