måndag 20 december 2010

Iskyla och granproblem

För det första vill jag bara tala om att jag tror numera att vi bor på Nordpolen. Det var -15 idag när jag och en arbetskamrat körde från Kristianstad till Lund ungefär i höjd med Hurva/Rollsberga vid 14-tiden...
Huuu..

För det andra inhandlades det en gran igår, den åkte ut igen idag. Det var helt otroligt, måste vara sedan ifjol.. Ikväll när jag kom hem hade den barrat lika mycket som om den varit här hela julen.. dessutom gick det inte att sätta i belysning och än mindre kulor & glitter - så sonen och jag tog beslutet att den granen fick åka ut igen.. tyvärr. Därför känner jag mig lite mer stressad än innan.. även en gran måste inhandlas, igen!!
Köttbullar skall rullas, sill skall fixas, ngt godis ytterligare - polkabräck, ischoklad och ev en kola.. Revben skall glaseras och grillas, måste handla matvaror, skinkan skall griljeras, måste köpa de sista julklapparna - jag är hopplöst efter.. har bara 3 dagar kvar.. 2 egentligen, tis kväll, hela onsdagen och torsdag fram till ca 17.00 - sen är det rimverkstad och uppesittarkväll med champagne & lack.. och fredagen - ja då är det julafton och kanske endast tomten som är vaken, eller??

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

2 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Glöm inte andas så du klarar av allt i lugn och ro. Stressar man så brukar det oftast bli fel någonstans!
;)

♥ Carina ♥ sa...

Ursäkta men jag måste säga att det känns roligt att det finns fler än jag som inte riktigt är klar för julen. Men men det blir ju jul ändå :)
Kram