lördag 11 december 2010

Djupa tankar

Jag kan ibland fundera över om jag är den enda som har fantasier? Fantasier om livet.. tja jag har ju eg faktiskt nog levt halva mitt liv men ändå har jag fullt av fantasier.. Jag älskar spänning.. jag har, precis som i den gamla Marianne Faithful sången, fortfarande en dröm om att köra genom Paris i en öppen sportbil, eller åka till New York och fira jul, åka båt på Svarta havet till Blå moskén och gå runt på marknaden både i Istanbul och Marrakech.. jag vill åka på safari i Kenya och se elefanterna trumpeta in morgonen i Masai Mara och känna lejonhonornas driv i jakten efter antilopen.. andrenalinet som pumpar i mig.. Jag vill också till Spanien och rida på Andalusier precis som jag skulle vilja åka till Portugal och rida Lusitanos.. jag vill åka till Alaska eller Sydpolen och se pingviner.. jag vill se Mayaruinerna i Palenque, Mexico och känna urkraften hur dessa naturfolk levde.. eller gå runt på dekadenta clubar i New Orleans eller Cuba.. dricka mojitos och gå hem sist när jazzsångaren och pianisten går.. bo på en stor hästgård...

Här får ni förrutom mina drömmar även lite fina julbilder från ett underbart Malmö!!




Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

3 kommentarer:

rackemarie sa...

Sluta aldrig drömma! Och du är inte alls ensam om drömmar, långt ifrån!

Elle sa...

Finns väl mycket man drömmer om. Vissa saker kanske man kan uppfylla men de fleste förblir en dröm. Men det är kul att drömma också!
Ha en fin helg!
Kram Elle

Hörni sa...

Härliga drömmar! Alla har nog sina drömmar skulle jag tro. Mina varierar, men ofta drömmer jag om att resa mycket mera, sälja allt och åka jorden runt, och att kunna leva på att illustrera är en väldigt stor dröm jag har.