torsdag 9 december 2010

Torsdagskväll

Idag gick jag till en affär sådär halvlångt från mitt jobb när jag hade slutat. Fått ett tips om ev julklapp som skulle finnas där, men ack vad alla bedrog sig.. fick då veta att de hade den i en annan affär av samma "brand" men ungefär ytterligare lika långt bort. Hmm, ok sagt och gjort.. Tog en macka på Subway för att orka den långa resan (promenaden). Kom ut på gata och vad händer? Jag halkar, faller rakt ner i trottoaren och skadar mitt knä plus mina armbågar - tro nu föralldel inte att jag ger upp min macka, nejdå den har jag i gott förvar i händerna.!! Nåja, jag dog inte så jag reser mig upp och halkar mig vidare i stan! Jösses vad halt det var.. hade det inte varit för det där första stoppet hade jag kunnat ta Citytunneln direkt från jobbet till det här nya stället.. perfekt!! Hela veckan har man kunnat "provåka" för 10 kr. Retar mig att jag inte kommit iväg på ett sånt där provåk, men jag kommer nog att använda mig av möjligheten när den blir permanentad!!
Nåja, julklappen inhandlades och vidare halkning mot bussen. Hämtade My i stallet när jag kom hem - hon skulle ha Nobelmiddag i skolan imorgon och vissa glitterkläder behövdes som låg här i garderoben.
Sedan tog jag två muggar saffransglögg och kröp ner i badkaret!! Härligt! Dessutom hade jag fått Ridsport (tidning) - men den väntar jag med tills i morgon! Underbart nöje att läsa den tidningen, såg att där var ett reportage om världens tjusigaste häst - Totilas!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: