onsdag 22 december 2010

Dan, före dan före dopparedan..

I natt har det varit sjukt kallt! Det var -25,5 grader igårkväll vid halv elva tiden när sonen körde från Malmö!! I morse körde jag ut till stallet halv 8 för att kolla så hästarna hade vatten och inte is!! Det var faktiskt lugnt trots att termometern fortfarande stod närmare -20 grader, även vid min husvägg!!

Jag åkte sedan hem och åt frukost för att sedan ila ut på uppdrag - julen!! Men nu känns det som jag faktiskt kommit ifatt tiden lite grand!! Rusade iväg med min lilla trotjänare, bilen, imorse - mot Burlövs center! Där allt fixades..mat, sista julklapparna och systemet!! Jag tänkte att vid 9-10 tiden på fm är det inte så många att slåss med och troligen bara pensionärer. Precis bara därför stöter jag såklart på folk jag inte vill träffa i det skicket jag just då befann mig i!! Jag såg inte klok ut, mer el mindre stallklädd, skitigt hår, osminkad och definitivt 15 år äldre än i normala fall!! Till saken hör att när jag ger mig iväg och ser normal ut - träffar jag aldrig någon enda människa som jag känner på köpcentrat!! Såklart var halva jobbet där idag och en del andra också...Ja, ja strunt samma, livet går vidare.. och jag är eg rätt nöjd för - sillen är gjord, köttbullarna likaså, janssons också, revbenen kokta och skall honungs- och chilliglazeras imorgon! Kolan är färdig, fattas bara lite marsipanmums och polkabräck som nog hinns med ikväll!

Granen, som var rena katastrofen (barrade dagen efter inköpet som om den hade varit här i tre veckor!!) är reklamerad - och fick en ny!! Jag var den enda som klagat så ja, då var det ju otroligt bra kvalité på granarna - om jag var den enda missnöjda kunden! Bah.. Nu är den nya granen fixad och sååå snygg!! Kolla här... Lite yvig på sina ställen men helt klart godkänd, trots allt!!


Imorgon skall jag fixa skinkan, dopp i grytan (kanske) och ta upp brunkålen ut frysen.. sen är det faktiskt dan före dan och rimstuga med champagne!! Skall bli underbart!!


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

1 kommentar:

♥ Carina ♥ sa...

En hälsning i juletid,
Hjärtligt kram och julefrid!