måndag 19 juli 2010

Uppdatering och tävlingsbilder

Jag har varit jättedålig på att uppdatera bloggen men jag får skylla på vädret!! Det har varit för fint väder f'ör att vara sådär oerhört aktiv på bloggen. Jag menar både för att göra inlägg och för att läsa andras bloggar!!
Här kommer de utlovade bilderna från tävlingen - tyvärr blev inte bilderna riktigt bra.. Jag är ingen super-fotograf , särskilt inte av rörliga bilder såsom en häst och ryttare. Jag skulle eg vilja gå en fotokurs - en kurs där du lär dig fotografera bättre. Får se om jag får tid till det någongång!!

På framridningsbanan

På tävlingsbanan
Nästan perfekt uppställning..
Idag har jag och My varit i Malmö och fixat det sista inför hennes resa tillsammans med syskonen och deras pappa. Imorgon åker de alla till Alicante i 14 dgr! Jag vet inte hur jag skall klara av detta men det går nog.. Jag kommer att saknar er alla - mina sötaste älsklingar!!
Vi lämnade Rocky idag också!! Skulle såå gärna haft en gård själv med många hästar! Helena (Mys tränare och där vi lämnade Rocky idag) har det och det känns så bra när man är där - lugnt, harmoniskt och skönt!! Egen ridbana, två hagar - precis lagom till 4 hästar som hon har.. Hon har sin lilla shettis kvar som hon fick när hon fyllde ett år!! Han heter miniMax och är nog ca 24 år - han är jättesöt!!
Rocky är en sån fin kille, sötast i världen (Elliott och Peppelina också såklart) - han är värd allt fint i världen!! Jag vet att han har det bra hos Helena - hon är jättegullig med sina djur.. men jag får nog hälsa på dem annars blir nog saknaden för stor.. Måste ändå lämna en flughuva och rena schabrak..

Till sist men inte minst måste jag bara visa er mina andra små polare.. som har det lite jobbigt i solen..

Därför ligger de i skuggan av rabattens alla blad!!
Vi har päls!!
Nu vill jag bara önska mina barn en underbar semester och njut av solen, havet och .. tja, you name it!!
Ni är så väl förtjänta av det!!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

5 kommentarer:

Bara Jag sa...

Det är fler än du som suktar efter egen gård, stall och häst - dottern sparar enträget varje krona för att köpa en egen häst - och plågar mig om extra jobb för att tjäna en extra skilling.... Hon är nu uppe i över 900 kr :-)

Blir lite tomt hemma hos dig?

KRAMAR!

Lysande ögonblick! sa...

ja,en gård vore inte helt fel. Åh förstår att det känns tomt. Men tiden går fort, snart är de tillbaka. Solbrända och glada av fler upplevelser. :-)

Kram på dig!

♥ Carina ♥ sa...

Dom kommer säkert att ha det underbart i Spanien men jag förstår om du kommer att ha "abstinens" efter dom :)
Kram

AnnSofie sa...

Tack för tipset om salvan. Vetrinärens salva fungerade inte så nu testar jag en värstingmetod som jag blev tipsad om. Det har blivit ännu mer mugg & ser inte ut till att bli bättre så de är bara att testa på.

Njut & ladda upp riktigt nu när barnen är iväg. Dom är snart hemma igen & då fylls dagarna av alla måsten igen :)

Anonym sa...

Då kanske jag springer på dom nånstans, Alicante är bara ca 4,5 mil från där vi bor :-)

sv: Nej vi har kommit hem till Torrevieja sen drygt en vecka tillbaka. Fast dom norra delarna ska vi också kolla in, en annan gång :-)