onsdag 21 juli 2010

Lomma Beach

Tisdagen blev en dag på stranden i Lomma! Helt underbart skönt i solen på piren och härliga avsvalkande dopp! Köpte dessutom en oehört lättläst bok, riktig kioskroman!! Ibland är det skönt att slippa tänka och bara läsa för att tiden skall gå!!

Min utsikt mot havet..

..utsikten in mot land..

Här skulle man ju inte må dåligt av att bo - i "första linen" i Lomma!!
Ett Västra Hamnen i miniformat!

Medan jag satt där och njöt av min alldeles egna dag så började jag fundera över kvällen.. Det skulle komma att bli en av de vackraste resp varmaste kvällarna på länge och vad gör man då en tisdagskväll i mina trakter? Ja, i min hjärna dök det upp att tisdagar är travkväll på Jägersro!! Jag har inte varit på Jägersro sedan My red ponnygalopp på Eldon en sommar för ca 6 år sedan.. Satt där i min "Brasse-stol" på stranden och tänkte länge.. men sen kom jag fram till - att varför inte?? Sagt och gjort, åkte hem och duschade, åt matjessill och nypotatis under parasollen på uteplatsen och sedan drog jag ut ett program från internet och körde in till Malmö och Jägersro travbana!!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: