torsdag 22 juli 2010

Moln, städning och P1

Idag är det molnigt så det får bli en städdag!! Har äntligen lyckats ta mig tid till att läsa mina kära bloggkompisars inlägg.. Jöösses vad jag missat mycket!!
Nu är det ju så att jag fick ett fint tips av flera - Sommarprogrammet i P1 - hade jag ju helt glömt bort, men just idag är det en sådan dag att jag skall faktiskt ta mig tid till att lyssna..
Googlade just vem som skall vara sommarpratare idag och det var Ulf Danielsson, professor teoretisk fysik. Kan inte säga att jag precis vet vem han är.. (allmänbildningen inom detta område är inte stort hos mig tyvärr) Hans sommarprogram skulle handla om (enligt radions websida) hur tillfälligheter och slump styr livet och universum. Han skulle berätta om historiens betydelse och om liv och död i det stora och i det lilla. Och med musikens hjälp visa hur man mitt i en kaotisk värld med oviss framtid ändå kan finna en mening. Låter intressant!! Det blir definitivt en lyssnare i alla fall och det är jag!
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

8 kommentarer:

Elle sa...

Det där sommarprogrammet skulle jag velat höra! Undrar vilken musik som kan hjälpa mig med att finna en mening i att jag sitter här i mitt kaos istället för att ligga på stranden. Mitt eget fel antagligen, jag skulle ha gjort detta för längesen men har förmågan att skjuta allt till morgondagen.
El strando del Lomma vore inte dumt. Vem vet, kanske jag kommer dit i augusti trots allt (av en slump kanske?) min mamma bor nämligen i Lomma!
Du kan ju berätta vad sommarprataren hade att berätta1 *ler*
Ha en skön dag!
Kram Elle

Hörni sa...

Det låter intressant. Jag tror just på det, slumpen och tillfälligheter, och inte ett dugg på ödet.

Lysande ögonblick! sa...

Definitivt intressant, sitter och lyssnar i detta nu. :-)

egoinasmamma.nu sa...

Låter som en lite annan vinkling, hoppas det var intressant.. :D

Ninja sa...

Inte lätt att hinna läsa allt....när jag befinner mig på ön är jag i stort sett bortkopplad från omvärlden...trådlösa modemet fungerar bristfälligt i övärlden.

Bara Jag sa...

Det är fascinerande att tänka på hur alla våra val i livet styr hur allt utvecklar sig - att vi väljer det ena framför det andra beror ju ofta på tillfälligheter...

Kram!

Anonym sa...

Jag spar städningen till imorgon. Eller nån annan dag :-)

Jag brukar lyssna på sommarpratarna på webben, då kan man ju välja vilken tid som passar en själv.

rackemarie sa...

Och jag som aldrig lyssnar på radio hemma. Bara i bilen och då blir det tyvärr tonåringarna som väljer kanal.