söndag 11 juli 2010

Åskväder

Under ovädret, åskan och regnet, passade jag på att öppna rakt igenom mitt lilla radhus för att få in så mycket frisk luft som möjligt!! Det regnade så det hoppade på asfalten, precis sådant åskregn som det även kan bli söderöver.. Såg lite grus ute på gatan som faktiskt ligger kvar ända sedan de spred ut grus på snön i vintras och då tänkte jag tillbaka på hur hemsk vintern egentligen var i år!! Så nöjda vi skall vara med den tropiska hettan som kommit nu!! Tänk när My och jag knappt tog oss den lilla biten fråna stallet och hem i värsta snöstormen..läs gärna mitt Eskort i snön inlägg från den 2 februari i år om ni känner er varma el vill säga "fy, vad varmt det är"!!
Visst är värmen är underbar, om man jämför!!
Rocky däremot tycker nog att det kunde vara lite, lite svalare - han är ju mörkbrun och har päls..
Tippen och Panda gillar också kvällarna bäst!!

Nu kommer den vanligaste frågan - vem vinner VM ikväll?? Förhoppningsvis Spanien!!


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

5 kommentarer:

Elle sa...

Aldrig är man nöjd med vädret. Man borde vara glad över värmen. Om ett halvår sitter vi och längtar till våren igen!
Jag har inatt sovit med vidöppen dörr och utan täcke. Önskar nästan lite regn!

Vet inte vem som vann, men när jag låg och försökte sova hörde jag grannarna tjuta. Alltså gjorde någon mål - vet dock inte vilket land de hejar på.
Ha en skön sommardag!
Kram Elle

Bara Jag sa...

JAg kan inte låta bli att tycka synd om våra fyrfota vänner oavsett art när det är så här varmt... dessutom blir flygfäna extra många när det är åska i luften!

Kram!

♥ Carina ♥ sa...

Jag älskar värme eftersom jag är så frusen av mig :) Men jag tycker synd om djuren i den här värmen.
Japp, Spanien vann och jag hejade också på dom.
Ha d gott!
Kram

rackemarie sa...

Ja visst är man hemsk som längtar efter svalare väder och regn. Mycket för hästarnas skull och för betena som torkar bort just nu.

Anonym sa...

Såklart att Spanien vann! VI VANN!!!!
:-)