söndag 22 augusti 2010

Joggingtur

Jag har slutit en pakt med mig själv och det innebär att jag skall jogga/springa/gå 6 dagar i veckan och vila en dag! Jag måste få upp både mitt flås och se till att jag får lite muskler, känner mig lite halvtjock efter sommaren!! Det är inte lätt kan jag säga - jag är helt slut när jag har sprungit. Jag har tack och lov fått låna både sonens och dotterns ipod för att ha lite bra musik i öronen när jag springer - tar den ena första dagen och den andra nästa, så det blir en bra blandning!

Mockade till dottern efter löprundan eftersom hon skulle rida två hästar idag! Kände att hon nog behövde lite hjälp, dessutom fick ju även lite andra muskler jobba då!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

5 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Det var ingen dålig pakt :)
Lycka till!

Sv; Recept på "fyllesvinet" finns på länken på min sida där det står HÄR :)

Elle sa...

Jag önskar dig lycka till!!
Jag nöjer mig fortfarande med att promenera, att jogga är inte min grej.
Ha en framgångsrik vecka!
Kram Elle

rackemarie sa...

Ja, vem känner sig inte lite halvtjock efter sommaren. Hoppas på att regelbunden ridning ska bränna fläsket så jag slipper springa. HATAR verkligen det!

Ninja sa...

hmmm.... hade hellre skaffat en häst till mig själv om jag hade möjlighet. Springa är verkligen inte min grej....har så mycket på kroppen som inte kan hålla takten!

rackemarie sa...

Ninjas kommentar ska jag använda..."har så mycket på kroppen som inta kan hålla takten"...det är precis så det känns!