tisdag 17 augusti 2010

Upplevelser

Jag var som bekant på Upplevelsernas hus idag. Det var jättekul! Jag har lekt Fångarna på fortet - fast utan Gunde och de där sju nycklarna!! Jag gillar sånt här - barnslig till tusen är jag såklart men.. Man delades in i lag om minst 3 max 6 och sedan fanns det ca 50 rum med olika uppdrag. Klarade man inte ett rum eller om redan från början inte trodde laget skulle klara av det så kunde man gå ut direkt och gå till ngt annat. Olika poäng i rummen beroende på svårighetsgraden. Mordgåtor, krypa i labyrinter, leta upp vilken mobil som ringer, kasta frisbee, spela golf, para ihop rätt man med rätt fru (inte så enkelt) etc.
Roligast var nog bastun - man kom in i en bastu (som då inte var igång) och så stod det som ledtråd - vad gör man i en bastu? Ja man bastar ju.. vi satte oss på bänkarna och bara väntade (som man sitter i en bastu) och det blev rätt - men tydligen hade någon grupp före oss klätt av sig nakna för dom trodde det var rätt, haha så det kan ju faktiskt bli väldigt kul..

Remonten så.. My blev väldigt nöjd idag över den i alla fall - sen får vi se om det håller, men Rocky blev väldigt mycket lättare i handen och inte alls så stark enligt My.. vi bytte också till ett tredelat bett som inte är så tjockt, vi har haft detta tidigare men tyckte inte att han gick så mycket bättre pga just bettet. Nåja vi får se om My är lika nöjd om ngr dagar?!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

3 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

Men. Vilket spännande hus. Tack för dina tips. Jag över fram och tillbaka i lägenheten. :-)

AnnSofie sa...

Oj vad kul det lät :) Jag är oxå sådär barnsligt förtjust i att leka.

Sv: Ja han mäter 126 i manken nu. Tjejen som oxå bor på gården säger att han är lika stor som hennes b-ponny hon har på lån på en annan gård.
Missi är bättre. Fortfarande mugg kvar men betydligt betydligt mindre. Jag tänker lägga upp på bloggen när jag har fått bort allt hur jag har gjort. Då kan alla ni andra hästmänniskor som läser min blogg ta vara på dom tipsen :)

♥ Carina ♥ sa...

Sånt där är ju så roligt!! Vi brukar åka till Bodaborg, det är nog nåt liknande. Där är det celler som man ska klara uppdrag i för att få komma vidare :)
Gomorron!