fredag 20 augusti 2010

Vinst och/eller förlust?!

Efter att ha haft en trilskande motorlampa som lyst lite till och från på min älskade Saab 95 så tog jag mig i kragen och gick till det annars icke populära stället Bilpartner. Jag har försökt få hjälp av diverse bilmeckare mer el mindre seriösa hela våren och sommaren, bytt små delar hit och dit men ingen har riktigt förstått varför denna lampa lyser ibland och ibland inte.. DÅ, härsknade jag till och ringde och bokade tid på det fashionabla Bilpartner - bara man går in på deras verkstad får man betala..
Nåja, felsökningen skulle kosta 1100 kr och nu var stunden inne..
Resultatet var att tändkassetten var sönder. Vad kostar då detta?
Jo 4800 kr fix och färdig.. Uj, tänkte jag och bad att få återkomma, ringde sonen och undrade om han kunde installera nämnda reservdel? Jo det kunde han!! YES! Ringde raskt till Bilpartner och sa att jag köper reservdelen och installerar själv - vad kostar det? 2800 kr! Hmm, sonen var alltså värd 2000 kr i detta läge!! Ja han får nog ta ut dessa pengar i middagar är jag rädd! På något vis känns det som om jag tjänade 2000 kr men så kan man ju eg inte resonera för jag blev ändå 4000 kr fattigare pga mitt besök i den fashionabla verkstaden!! Buhu..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

7 kommentarer:

Monica sa...

Ja du, det där med bilar & verkstäder blir man inte riktigt klok på.......men klart att sonen skall göra det. Då får du för dessa pengar dock bjuda på mat. Men samtidigt har du möjlighet att få "lite tid" med sonen. Se de så....kanske det känns lättare?......
ha det så bra. kramen.

AnnSofie sa...

Ååhh dessa pengar, dom kan då ställa till det. Hoppas din bil mår bra efter lyftet iallafall.

Bara Jag sa...

Ibland bara måste man bita i det sura äpplet och ta de kostnader som måtte komma. Å andra sidan har du fått en lösning på problemet och det är också värt något även om det kostar...

Kram!

Birgittas hästsida sa...

Har bara gräsliga erfarenheter av Bilpartner.

Kallade dom Tjuv-partner på den tiden de FÖRSÖKTE laga en tjänstebil vi hade-allt vi fick var kostnader.....

Ninja sa...

Jag har pratat med Frisses matte och han går rent nu, samt är pigg och glad. Hon har skaffat en ny sadel som hon vill prova och se hur den fungerar.....
Eftersom han bara rids varannan dag så klarar hon av det själv. Hon kunde inte säga hur länge hon ville ha honom för sig själv....två veckor till flera månader kunde det ta.
Så det kan vara slutet på vår tid tillsammans vi får väl se.....

♥ Carina ♥ sa...

Fy när bilar trilskas! Det har ju en förmåga att kosta en hel del, men då är det ju guld värt om man har en "bilmekaniker" i ens närhet. Det kan vara värt många middagar :)
Kramen

Ninja sa...

Hästfolk behöver fungerande bilar :) hoppas den går som smort nu efter sonens ingrepp!