måndag 2 augusti 2010

To be or not to be..

Jag hade sådana ambitioner med denna blogg just över sommaren och semestern, men det blev fint väder i Skåne och se vad som hände.. Värmen och solen tog död på alla mina tankar ikring denna blogg och den har nästan dött ut.. trist, eller hur? Nu skall jag snart börja jobba men kvällarna fortsätter förhoppningsvis att vara fina och då kommer det inte heller att bli mycket gjort här. En annan anledning är också att just "blogspot" eller "blogger" tar så himla lång tid att ladda upp bilder och redigera text. Jag gillar verktyget annars, enkelt och användarvänligt men alldeles för långsamt trots att jag då har en bra bredbandsuppkoppling!!?? Undras om andra är snabbare??
Bloggen kommer med all säkerhet att återuppstå livfullt när höstens mörka, kalla och blåsiga kvällar gör sig påminda, trots långsamheten eller om jag hittar ett snabbare verktyg?. Det finns mycket att berätta från sommaren som gått men jag har prioriterat solen och utelivet.. läs gärna utomhuslivet för jag har då inte sprungit runt på barer hela sommaren =)) nej det har det varit ganska tunnsått med!
När äldsta dottern kommer hem ska hon ju flytta till ny lägenhet och då har hon lovat bjuda sin mamma på favvodrinken - mojitos.. det ser jag framemot!

Mina sk sommarprojekt i övrigt - i mitt lilla hus (bostadsrättsradhus) har inte heller blivit av - men som sagt hösten är lång och full av kalla, regniga helger också.. och jag känner definitivt inte någon panik över detta - dock blev ju inte mina plattor omlagda på uteplatsen men kanske så smånigom..

Igår var jag sekretariatspersonal på en fälttävlan som arrangerades i samarbete mellan Flyinge Ryttarförening, Flyinge Hästsportförening och Stävie Ryttarförening. Kul men definitivt annorlunda mot en dressyrtävling.. Jag rapporterade in alla resultat dressyr och hoppning men inte terrängen för det var en hel vetenskap tydligen.
Väl arrangerat tyckte alla och det måste jag hålla med om som inte alls varit med i arrangörsbiten. Trött var jag i alla fall när jag kom hem vid fem-tiden (jag gick när hoppningen och dressyren var klar) för jag är ju inte van vid att gå upp kl 6 och jobba oavbrutet till kl 16.30!! Man får trösta sig med att man vänjer sig fort det vet jag av erfarenhet!


Jag vill också påpeka att i denna tävling fanns Danmarks landslagsryttare Johan Iversen/Ocean och jag hittade en bild som jag stulit från Simplymarvelous, ett inlägg från 2007 dvs ryttare är idag 72 år gammal, kom med sin hästlastbil från Danmark över dagen och frun var med som allt i allo.. Underbart!!


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

3 kommentarer:

Birgittas hästsida sa...

De varma, soliga dagarna kommer tyvärr inte att vara för evigt (även om jag har svårt att acceptera detta just nu) så det blir säkert tid till bloggande vad det lider.

AnnSofie sa...

Va skönt att inte ha gjort något speciellt utan bara ha njutit. Tänk om vi här uppe hade haft någon sommar att njuta av då :p.

Sv: Jo tack, det är faktiskt mycket bättre. Det tar tid & jag har fortfarande ett par veckors behandling framför mig. Men, peppar peppar, så ser det ut att fungera med Hibiscrub, Alcogel & salva.
Canes sår läkte jättefint med Inotyolsalva så stort tack för det tipset :)

Bara Jag sa...

Man ska ta till vara sommaren! Blogga kan man göra när vintermörkret ruvar runt husknuten ;-) KRAM!!