fredag 17 september 2010

Åt-hutning!

Haha, så har man fått en tillsägelse av finaste, äldsta dottern att man skall blogga nuuuu!! OK, problemet eller rättare sagt anledningen till detta är att jag har så fantastiskt mycket att göra på jobbet att jag glömmer och jag orkar helt enkelt inte sitta framför datorn även på kvällen - vänta ni - tills det blir mörkare och lite lugnare när alla kurser startat upp!! Å, andra sidan tenderar det där med höststart försvinna mer och mer och folk är mer benägna att starta en kurs i princip när som helst - kanske inte mitt i sommaren men, trots allt.. Vårt samhälle ändras ju och det gör även vi..

Denna vecka var jag på konferens med jobbet två dagar på något som hette Klitterbyn i Ängelholm. Konferensen var bra, innehållsmässigt, men boendet och maten kan ej rekommenderas!! Förlägg inga konferenser där med andra ord!! Det var faktiskt en riktig rysning och vad maten beträffar så hade den restaurangen fått stänga ner helt om Gordon eller den där svenske kopian kommit dit.. Ja käre nån, att folk åker dit fattar jag inte.. verkar dock som de på något vis fått till ett avtal med Region Skåne för BUP (barn och ungdomspsykiatrin) var där med ett 50 tal deltagare och det är ju förvånande - eller så har psykologer/psykiatriker inte så höga krav???

My har nu börjat sätta igång Rocky på allvar igen och hon tycker det känns tillfredställande och kul! Han är en väldigt trevlig ponny som verkligen utvecklas åt rätt håll och framförallt otroligt snäll och väluppfostrad.
Hon har ju börjat rida en ponny till 3 dgr i veckan (hjälper en tjej som skall sälja honom) och han är helt annorlunda att rida, vilket ju är erfarenhetsmässigt jättebra för My, men inte alltid så snäll utan provar verkligen att försöka få av sin ryttare när det inte passar!! Det skulle Rocky aldrig ens tänka på.. dock har han andra hyss för sig - framförallt mot andra hästar.. Jag tror dock att det där kanske rättar till sig (den andra ponnyn alltså) men vi får väl se - kanske är han såld innan vi minst anar!! Om han inte säljs är tanken att My även skall tävla honom.

Idag skall vi till tandläkaren med Rocky. Jag skall också hjälpa Henrik flytta tillbaka alla sina grejor till Lund och sen åker han och spelar SM i Lacrosse i Stockholm denna helgen! Undrar ni vad Lacrosse är så kolla google.. svårförklarat kan jag säga =)) hopkok av hockey, innebandy, amerikansk fotboll är min hemmaförklaring!!!












även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

3 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

oj oj oj full fart. :-) Njut av helgen.

♥ Carina ♥ sa...

Bäst att lyda när barnen "ryter" i ;)
Full upp i helgen verkar det som, hoppas den blir fin!
Kram

Anonym sa...

Rocky väluppfostrad ?!
Det skulle jag nog inte kalla han !