onsdag 29 september 2010

Magdans del 4..

Den som uppfann steget "egyptian walk" har uppfunnit det absolut svåraste steget i världshistorien för denna här!! Jag har dansat mycket förr, folkdans och sk modern dans men gud bevare mig för dessa rörelser.. antagligen är det som min arbetskamrat sa, vi är inte uppfödda med de här stegen eller rytmen och då blir det svårt - jag hoppas hon har rätt.. för annars har ju min "danstalang" gått om intet under åren - ve och fasa.. jag gillar ju att dansa.. snyft..

Nu är det snart dax för ett nytt avsnitt av "mitt" program - Skånefruar!!

Våran nallebjörn har fortfarande inte blivit klippt - svarade inte på veterinärens utskrivna pleggisil.. nu får vi ha ut en veterinär som gör det på riktigt med spruta - kanske i morgon eller på måndag. Då blir det en "naken" Rocky!! Han ändrar färg väldans då och blir mer "mullvads"färgad i stället för mörkbrun. Det blev faktiskt Peppelina också så det blir kanske mörkbruna när man rakar av dem pälsen!!
Dock blir det skönare för honom - han slipper svettas så otroligt!!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

2 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Vad jag lärt mig så är det ingen som kan utföra de där "poserna" för det var endast ett sätt att avbilda människor och dess olika samhällspositioner, om det kan trösta dig? *ler*

Lysande ögonblick! sa...

Tror du fixar den där rörelsen tillslut. :-)