tisdag 21 september 2010

Hösten kommer!!

Hösten nalkas med stormsteg. Det är ganska mörkt på morgnarna numera och snart är det helsvart både på morgonen och när man kommer hem på kvällen! Hu, snart kommer alla spöken, pumpor och Halloween!
Snart oktober och sen vinter? Jag blir så sur över mörkret för jag orkar nästan inte kliva ur sängen längre. Jag tror på de som säger att man borde helt följa ljuset i sin dygnsrytm - sova när det är mörkt och vara uppe när det är ljust!

Nu är det snart dags för - Bellydancing!! Hade det inte varit för min dotter så hade jag redan gett upp!! Men nu kämpar vi absolut på med det här ett tag, kanske blir jag helt biten. Kan ju inte säga till barnen att man måste prova mer än en gång om jag sen inte följer devisen själv!!
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

6 kommentarer:

Ninja sa...

Lycka till med magdansen :)
Svar: Jag tävlade min häst i dressyr med det bettet.Så om det inte är några specialregler för ponnyer så borde det gå bra.Det borde gå under typen tvådelade bett.Det ser ut som ett vanligt bett men ringarna löper lite annorlunda eftersom det inte är ett hål för ringarna som i ett vanligt bett utan påminner mer om ett D-bett fast utan hävstångseffekt eftersom ringarna kan löpa igenom. Det gör att bettet inte kan knipa i mungipan. Fördelen är att bettet inte behöver sticka ut på sidorna om hästens mun utan det ska anpassas så att ringarna kan löpa fritt på bägge sidor om munnen. Det ligger väldigt stadigt i munnen utan att slamra mot tänderna och det kan inte trycka mot tungan. Det var svårt att förklara men hoppas du föstår. Jag har ridit flera hästar på detta bett och de flesta trivs bra med det. Eftersom det är smalt är det bra för hästar som är lite trånga i munnen.

Tigris Predikantan sa...

Min mage håller med!
:)

♥ Carina ♥ sa...

Klokt av din dotter. Vad skönt att du har nån som pushar på, det kan man ju behöva i bland :)
Hoppas ni hade trevligt!
Kram

Elle sa...

Jag tycker att du är duktig som inte gett upp!
Håller med dig om att det blir allt jobbigare att kliva upp,nu när det är mörkt ute. Finns det hösttrötthet? Säkerligen har jag det isåfall! *ler*
Ha en skön kväll!
Kram Elle

Bara Jag sa...

Ha ha! Det gäller att akta sig för vad man säger - att leva som man lär kan bli rätt besvärligt ibland :-) Kram!

Lysande ögonblick! sa...

Men vad spännande med bellydancing. Kul!!