fredag 17 september 2010

Hästtandläkare

Idag har Rocky varit hos tandläkaren och fått sina väldigt vassa tänder tillslipade. Det var ca 1½ år sedan vi var hos tandläkaren sist och ändå hade hans tänder vässat till sig så att han hade ett litet sår inne vid kindtänderna. Han hade dessutom ett sår vid bettet så nu måste vi leta mindre bett - enligt expertis var då bettet vi hade alldeles för stort - t o m 2 cm för stort!! Ja, jösses..
Fick ett tips att åka till Landäng där man kunde få lov att låna hem bett och testa sig fram.. låter som en bra affärsidé!!

Var och hämtade Mys nya ridstövlar (hon har haft Saras hitintills och nu är My mycket längre än henne så dressyrbågen kommer för långt ner) i Flädie - jättefina. Tippen var dock lyckligast när det gäller detta eftersom han fick en låda att sova i.. han har sovit hela dagen i denna.. fast just nu ser han lite vaken faktiskt..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

3 kommentarer:

Elle sa...

Jag har sett hästtandvård på tv en gång. Jag kan bara säga att jag är glad att jag inte är häst! Även fast min mamma alltid säger att jag har hår som en häst - för att det är tjockt och grovt. *ler*
Att besöka den normala tandläkaren räcker för min del.
Undrar hur en häst med tandställning hade sett ut...? *fniss*
Önskar dig en skön helg!
Kram Elle

♥ Carina ♥ sa...

Det är inte bara vi tvåbenta stackare som behöver gå till tandläkaren :)
Ha en fin helg!
Kram

Ninja sa...

Det finns en uppsjö av bett....min häst var känslig i mun men hon trivdes bra på ett pessoabett och då menar jag inte det man vanligtvis kallar Pessoa utan ett tunt, smalt bett som är ledat i endast en riktning. Det är som ett mellanting mellan rakt och tvådelat.