tisdag 7 september 2010

Orientalisk dans

Idag skall jag göra något som jag inte vet om jag gillar! Jag skall gå på kurs och lära mig orientalisk dans eller som många kallar det - magdans!
Jag har alltid varit väldigt fascinerad av orienten - inredningsmässigt, solen&värmen, livsstilen, kulturen och faktiskt även musiken! Dottern har jagat mig och nu skall vi tillsammans utforska detta ämne... orientalisk dans!! Jag är dock mycket orolig över mina magmuskler eller rättare sagt de som inte finns och hur det skall gå att kontrollera/inte kontrollera olika rörelser som väl ingår i denna dans...
Jag återkommer när jag varit på första träffen!! Hjälp!!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

3 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Går säkert bra oavsett: du är där för att du gillar att dansa och alltså för din skull. Strunt i andra! Lycka till!
:)

AnnSofie sa...

Väntar med spänning på hur det gick :)

Elle sa...

Jag har en känsla av att någon har träningsvärk i magen idag...*ler*
Hoppas att det var kul - för det är ju huvudsaken!
Kram Elle