torsdag 2 september 2010

Bläckfisken

Vilken underbar beskrivning Bara jag hade av mitt jobb i sin kommentar på gårdagens inlägg!! Exakt så är det att ha mitt jobb - bara det att man skulle vilja klona sig i fler armar..
Man vet inte alltid vad man skall fokusera på heller - svara i telefon eller själv ringa ex en ledare och boka startdatum på en kurs!! Men; jag tycker i alla fall om att ha det sådär som en bläckfisk och jag tror att jag är ganska bra på att vara bläckfisk!!
Jag ser Bläckfisken i "Lilla Anna och långa farbrorn" boken.. den där långa farbrorn gjort av med sin hatt och det var översvämning för han grät så mycket! Lilla Anna hittade hatten hos en bläckfisk som gillade att prova hattar!!

Imorgon är det fredag och snart helg! Denna helg skall jag jobba lördag fm, skall hålla i en intro kurs för nya ledare men sen skall jag bara ta det lugnt, fira sonens födelsedag med kräftor och myskväll! Söndagen skall jag inte göra något alls..tror jag inte i alla fall!?
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

4 kommentarer:

AnnSofie sa...

Nu blev jag lite nyfiken på vad du jobbar med? :)

Hörni sa...

Ja, bläckfiskarmar skulle man behöva ibland. Åtminstone så länge barnen var små.:)

Elle sa...

Ibland känns det som om man är en bläckfisk, eller skulle behöva ha lika många armar, när allt ska fixas på en gång och ungarna ropar från var sitt håll. *ler*

Kram Elle

Sot & Lintott sa...

Hej! hittade dig hos inredning-utredning. kollar runt på olika bloggar med roliga eller coola namn. Första gången hos dig och ska kolla vidare. Ha en trevlig helg!!
mvh Rita