fredag 22 oktober 2010

Inredning

Just nu är jag inne på inredning - passar bra när det börjar blåsa snålt och regnet yr utanför, vilket det gjorde igårkväll. Otroligt vilket dåligt väder det plötsligt blev!!


Jag har fått en så fin ovanvåning med alldeles nylagt golv i två av rummen, nu är det bara ett kvar men det får vänta lite för där tror jag absolut på en liten strykning av färg först. Det blev aldrig riktigt bra där för när vi gjorde det var vi så trötta efter att ha målat om överallt annars så då sa vi "nä, det här får duga!"

Jag har alltid haft en dröm om marokanskt kakel.. hittade lite på nätet - hade varit fräckt i trappan, i köket eller runt en spegel i ett badrum!! Det är också fantastiskt fint som inredning i ett café - får automatiskt tankarna att vandra till orienten -  värmen och ljuset där! Åh, vad jag hade velat åka till Istanbul!!


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

4 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

Jag har också en dröm om sådant kakel. Så vackert och livfullt. En dag!

Trevlig helg.

♥ Carina ♥ sa...

Vackert kakel! Ja, det skulle inte vara så dumt att åka iväg till värmen ett tag :)
Ha en trevlig helg!
Kramkram

Ulrika sa...

Ja, det är supertjusigt! Jag var i Istanbul för tio år sedan och det är verkligen en helt fantastisk stad med otroligt mycket vackert och intressant att se. Som en annan värld, faktiskt - åk dit om du har möjlighet!

SV: Det är hemskt det som händer i Malmö just nu!
Tack och lov behöver polisen här uppe inte vara på sin vakt mot tonåringar med tunga väskor...

Ninja sa...

Så fint....de hade vackra handmålade kakelplattor i Italien också. Det blir så mycket liv i de handmålade. Vackra keramikhandfat fanns det också.
Svar: Ja, jag hoppas verkligen att jag hittar en häst snart. Men inget är bestämt ännu, vi får se helt enkelt. Hästen var väldigt trevlig i alla fall och borde passa mig. Hoppas nu bara ägaren och jag hittar varandra.