söndag 28 juni 2009

Do fairytales really come true?

Egentligen är det här verkligen min devis, men ibland vet jag inte riktigt.. Livet tar sina förunderliga vändningar och man vet varken ut eller in.. som en vännina sa till mig häromdan "livet kan man inte göra någonting åt - man kan bara följa med" det börjar jag tro att hon kan ha rätt i.. Vissa saker. Andra tror jag man påverkar indirekt genom att faktiskt göra val som ibland inte verkar vara val men som faktiskt är det..
Just nu finns det mkt svårt i mitt liv men också mkt glädje.. det svåra är att ngn som står mej oerhört nära är svårt sjuk och ingen verkar veta varför, märkligt år 2009.. det känns inte bra..
annat som är svårt är att min ena katt varit borta hela kvällen/natten och ännu inte hemma - har aldrig hänt förrut - känns som om han faktiskt aldrig kommer hem igen..

Glädjen är att solen skiner, vi skall till stranden (tror jag), jag är ledig i fem veckor och framförallt jag har underbara barn - som verkligen är mina vänner och stöttepelare..
Jag är också så oerhört tacksam för att jag har en sladdis som fortfarande är hemma med mej i allt det svåra.. att vara helt själv hade inte varit kul.. De andra finns också men lever sina liv och såklart skall det vara så också.. det där med att ha barn tidigt för att sedan leva själv är inget för mej.. nej många barn i en jämn ström över livet så finns det alltid glädje ikring dej..
Strax skall jag väcka Mysan, ta ut pajjen (Quiche Quentin) vi skall ha med oss till stranden, packa väskan och leta fram bikinin..
Tänker ofta på fjolårets semester - Mallorca (bilden är därifrån) så perfekt.. helt underbart.. som livet faktiskt förändrats från då till nu.. på många sätt.. ibland är det bra att göra ngn form av utvärdering även av året som gått helt privat.. det har hänt mkt både helt fantastiskt underbart och även en hel del tråkigheter som gör att livet till viss del är förändrat.. dock säger jag inte att det är till det sämre men förändrat..

Men nu vill jag att min Panda (katten) skall komma hem igen!! Nuuu!!
Bara han inte blivit överkörd.. vi bor så nära en stor väg..

Inga kommentarer: