måndag 15 juni 2009

Stockholm T/R

Var i Sthlm idag och pratade omvärldsbevakning. Hur ser vårt samhälle ut i framtiden, ekonomin, politiken, familjen, media etc etc.. Ja säg det. Antagligen är vi sink eller dink, spud eller freemale? Kanske har vi en upplevelseindustri som går ut på att skicka folk till en stuga vid en sjö utan tfn, internet, el el toa??

När jag skulle åka hem började äventyret.. ingen biljett till Arlanda X-press som utlovat av resebyrån. När jag kom till Arlanda fanns ingen flygbiljett heller - ajaj.. där kunde man dock se att resebyrån bokat fel och tyckte att jag skulle åka hem förstan 15 jan??
När jag sen skulle gå i säkerhetskontrollen pep jag såklart - och då skulle jag ta av mej skorna!!?? Hallå - skall man ta av bh:n med byglar nästa gång? Helt vansinnig blev jag och sur.. Jag kände mej faktiskt kränkt. Alla som har stövlar med dragkedja får härmed ta av sig dessa i kön in.. ajamen detta är ju sanslöst!!

Henrik började igår att prata om en så underbart söt hund som de hade haft på gården där de red islandshästar igår. Jag frågade om det var möjligen en samujed hund (påminde om hans beskrivning) och då dog han av skratt.. en vaddå..? När vi sedan googlat denna och sorten han trodde sig ha hört att ägarna sa att det var, en isländsk fårhund, så såg han att det inte var så fel. Men namnet på rasen har nu fortsatt som en liten följetong hos oss.. det är ett ganska kul namn - samujedhund!!

Henrik och jag har också diskuterat megarexi - som jag nu börjar ana att sonen till viss del lider av :=)) Läs mer på http://www.netdoktor.se/manlig-halsa/?_PageId=101380

Nu är jag i alla fall hemma igen och solen skiner igen.. Börjar se ett slut på mitt programmakeri på jobbet och sen skall jag och My åka till Toppekulla och fira midsommar! Då hoppas vi på sol, sol, sol.. Vi har bara ett problem - Rocky. Han lär ju bli stel som en planka när han inte rids på så många dagar men det är väl smällar man får ta om man nu åker iväg.
Värre är de när vi är borta en hel vecka.. då får My jobba i nästan 1½ mån för att få tillbaka honom till formen han var i innan vi lät honom vila. Det kostar att ligga på topp.. men han behöver nog lite vila också..

1 kommentar:

Sara sa...

Jag har bestämt med elli att vi tar honom den v4eckan. De dagarna vi kan :) dock garanterar vi inte att han är mindre planka för det.. och vi kräver runtvisning i stallet!!