torsdag 11 juni 2009

En vanlig torsdag..

Jag vet eg inte riktigt var jag skall börja för att alla skall lära känna mej och mitt liv..

Jag jobbar på ett studieförbund med att skapa och sälja studiecirklar - både på dagtid och kvällstid. Min mesta vakna tid tillbringar jag såklart på jobbet men en stor del av mitt liv består av hästar el för tillfället en häst, min yngsta dotters D-ponny Rockad eller som vi kallar honom Rocky!!

Givetvis ser vi redan liknelsen till Rocky Balboa (som förövrigt har en hel nostalgihelg nu till helgen på TV 6) - han vann ju allt!! Det tror vi om våran Rocky också!! Såklart innebär det hårt jobb och hård träning men varför vara blygsamma? Vi vill ju och vi tror att han vill också..

På jobbet producerar jag just nu vår kurskatalog inför hösten tillsammans med en originalare på lokaltidningen i Hbg och det är ett så roligt och inspirerande jobb!! Jag tycker det är skitkul.. givetvis gillar jag det mesta med mitt jobb - framförallt att det är så omväxlande som ni säkert kommer att märka allt eftersom..

Jag har, förutom min minsta My som är 14 år - slutar 7.an imorgon och vill bara rida.. skolan suger för det mesta - 2 barn till...

Sara som alla kan följa på hennes egen blogg "Lilla Sara i stora Barcelona" http://www.saraandersson11.blogspot.com/
20 år, nybliven sambo i egen lägenhet i Malmö med Felipe.. jag är så glad och stolt över dem.. de verkar så lyckliga, de kämpar med sina jobb som säkert inte alltid är så inspirerande och de har fått det sååå fiint i sin lägenhet.. de har precis börjat träna och köpt träningskort på 24-seven - jag skall hejja på dem så de fortsätter

Henrik som läser på LTH till civilingenjör i väg&vatten, tränar styrketräning - kämpar med att gå upp i vikt och bygga muskler.. fd elithockeyspelare i Malmö Rehawks - Mif.
Spelade tills de skulle gå upp i J-18, då han inte fick fortsätta i Mif och flyttade över till Lund de 3 sista åren under gymnasietiden.. sen slutade han eftersom han gjorde lumpen som jägare på Karlsborg - K3 och nu är det styrka som gäller.. Jag är fruktansvärt stolt över min son .. jag t o m beundrar honom! Framförallt hans oerhörda målmedvetenhet och karraktär!
Han bor i Lund tillsammans med en studie kompis - Robin från Boden!
Henrik har semester just nu - bor hos mej ett tag - skall sedan sommarjobba på Banverket!

Mina barn är min stolthet och mitt liv.. på något sätt..

Inga kommentarer: