onsdag 17 juni 2009

Snart midsommar..



Nu är det snart midsommar.. solen skiner idag, underbart.. det är så skönt så fort den där lilla gula runda saken visar sig.. mmm

Blåklint, vallmo och prästkragar blommar för fullt i sädesfältens kant.. visst är det en underbar tid och vissheten att hela sommaren ligger orörd framför mig gör ju inte det hela sämre, eller hur? Sill och nypotatis i parasollens skugga, jordgubbsaft i en glasbringare med is i..
Oändligheten, öppna landskap som du bara kan se i Skåne eller när du blickar ut över havet ger mig sådan framtidstro och en tanke om att det inte finns ngr begränsningar.

Idag är My på Liseberg och jag skall ta hand om Rocky. Jag och My skall sedan åka iväg och fira midsommar i närheten av Tranås - hoppas på sol och värme - jag behöver det så väl just nu. Jag längtar efter semester på stranden..

Krisen med skrivaren på jobbet är nu löst och jag känner full tillförsikt att jag blir klar med mitt program innan midsommar.. härligt!!






Inga kommentarer: