onsdag 17 juni 2009

Kväll (..Liseberg, Disneyland, Terramitica..)

Gick ut till Rocky när jag kom hem från jobbet. Gud vad det är underbart! Solen skiner, det är varmt och jag går på världens minsta väg mitt ute på landet omgiven av böljande sädesfält, gårdar med hästar, katter som leker med solens skugga och mysiga hundar som kommer fram och säger "vem är du"?

Vad jag vill bo där ute el på en liknande plats.. Idag ångrar jag att jag inte tog chansen och behöll den gård jag var uppvuxen på. När den såldes var inte jag beredd och det var inte rätt tid i livet - så är det ibland. Nåja det är inte lönt att sörja - en vacker dag kommer möjligeheten igen och då..vill jag ha en gård med många hästar. Ett uterum el en uteplats där jag bara kan sitta och titta på dessa underbara djur. Jag hade nog velat sitta och bara betrakta en häst, en katt el en hund i det oändliga. Det är verklig meditation, för mej.

My är nu på väg hem och jag skall hämta henna ca
kl 02.30 trodde hon. Hon hade åkt alla karuseller som jag inte hade velat att hon skulle åka så det var ju bra att jag inte var med. Jag hatar karuseller själv, blir bara yr och mår illa.. hon och Sara älskar karuseller och åker allt!! Henrik mår också illa för det mesta när det gäller karuseller.. Indiana Jones på Disneyland i Paris minns både han och jag med skräck.. det var en berg-och dalbana som man åker baklänges i och dessutom en loop!! Både han och jag fick sitta på en sten och hämta oss i 20-30 min innan vi var människor igen!! Jag fick kliva ur Startrek 3D farkosten (trots R2 guidning i galaxen) för jag trodde jag skulle dö.. ja du milde..
På Terramitica utanför Benidorm tvingade dock Henrik upp mej i en berg-och dalbana som jag knappt vågade åka men som var skitkul.. Cataratas del Nilo där, är också en höjdare.. så alla karuseller är inte hemska, trots allt.!
(Obs bilden är från 2003)



























Inga kommentarer: