lördag 13 juni 2009

"Göra vad man vill"-lördag

Detta händer inte ofta.. att jag vaknar en lördagsmorgon och är helt själv och inte har dagen helt intecknad med måsten..
Det känns både lyxigt men också lite oroligt..
Läste en stund innan jag gick upp - mystisk bok "Ängelns lek" av en spansk författare Carlos Ruiz Zafón men ändå spännande och fängslande.. Händelsen utspelas i Barcelona och jag gillar läsa om platser som finns och där jag har varit - Parc Güell, Ramblan, Plaza de Catalunya, Calle del Carmen etc.
På tal om spanska berättade Sara igår att hon och Felipe bestämt att de skall prata spanska med varandra - tycker jag var en ypperlig idé! Hon förstår jättemycket men har lite svårt att prata själv- så är det ju alltid..

Äter frukost och funderar vidare på dagen.. ska ta in hästarna kl 3 (7 st) men det går fort. Carro som eg skulle gjort det är iväg och tävlar.. hoppas det går bra!

Borde åka till Ikea och strosa, kanske Vellingeblomman också - de sålde olivträd oerhört billigt. Jag skulle vilja skapa en medelhavsträdgård på min uteplats trots den nordliga bredgraden men vi får se.. sen är jag lite sugen på att kolla hemmabiopaket på Netonnet.. skall städa också och göra en lasagne tilll ikväll!
Undras när My tänker dyka upp från sin kompis??
Nej men nu blev det ju lite planer trots allt!!

Skall förresten boka in Saras kompis Elli för att hon skall lära mej och My att tömköra Rocky - kanske nästa vecka el efter midsommar..

Inga kommentarer: