lördag 13 juni 2009

När allt blir fel..

Har precis avslutat min bok, usch den blev svår - helt schitzofren till slut, man visste inte om det det som hände verkligen hände, om personen var skvatt galen, om det fanns en regissör till allt detta och huvudpersonen likt en marionett levde i ett förutbestämt manus, en religion skulle skapas?? alla dog kors och tvärs, mörk magi, riktigt mörk och dunkel magi.. usch.. efter en sådan bok vet man inte om världen är sann och om vi lever fritt och skapar vår egen historia eller om vi lever ett liv som är förutbestämt..in i detalj förutbestämt..?? hu det blev väldigt spöklikt. Boken påminner på något vis om filmen som gjordes till nobelpristagaren John Forbes Nash's minne "A beautiful mind". Fruktansvärt - att leva i en värld man tror existerar men som i själva verket bara finns i ngns hjärna??
Dessutom tror jag inte att det är så himla svårt att hamna där - att inte kunna reda ut vilket som är verklighet och vilket som är fantasi.. Allt blev fel för David Martin - huvudpersonen i boken "Ängelns lek".

Tror jag tar ngt mer lättläst av ex Camilla Läckberg el Mikael Bergqvist som nästa bok..


Jag skall imorgon åka till Skåneplantor och köpa ELEFANTGRÄS!
Mina grannar har klippt sin häck så alla människor som kommer på cykelstigen kan se in till mej! Hur kul är det? Jag är ursur! Jag vill inte sitta där till allmän beskådan när jag äter, solar el dricker ett glas vin. Nej lösningen är ELEFANTGRÄS! Enligt en kompis växer det upp t ca 2 m högt och sedan klipper man ner det på vintern och så kommer det igen nästa vår.. Lysande..
Detta är nästan så jag kunde varit med i grannfejden. Ja döm om min förvåning när jag förresten för en gångs skull råkade se detta program och upptäckte att en av mina cirkelledare var med där.. jösses..

Inga kommentarer: