onsdag 16 december 2009

Programkorrande, Saab och broddar

Då var det dax igen för att korra mitt program på jobbet dvs min del av sidorna i studieprogrammet som skall gå ut i mellandagarna. Alla språkkurser i Malmö/Lund som skall erbjudas till allmänheten. Det är ett hår av hin, men vi tror att det fixas under dagen och sedan så är det nästan jullov för min del. Alla bilder måste dock bytas ut för det var ju samma som jag haft nu i ett antal terminer och man måste förnya sig.

Någon tack för att jag bytte däck hade man ju inte för någon snö ser jag inte längre. Tur är väl det egentligen för vilket bekymmer när man har häst. Brodda på och brodda av.. Funderade just på det när jag körde in till jobbet i morse. Undras hur man gör i norra delen av Sverige? Finns det kanske skor med broddar inbyggda, lite mindre kanske men dock? Det känns ju som överkurs att brodda 15 hästar varje dag de skall gå ut i hagen i Norrland eller man struntar i det där? Man har kanske inte skor på hästarna på samma sätt som vi? Får göra en liten undersökning. Någon som vet får gärna svara.

Det är ganska kul att läsa ex Aftonbladet på nätet - förstasides rubrikerna - Anna Anka och Tiger Woods trassliga hemförhållanden! Gud vad detta säljer!!
Expressen lite bättre, tar i alla fall upp Klimatmötet i Köpenhamn och att det ev finns en presumptiv köpare till Saab - Spyker, annars lägger man ner. Det vill man ju inte, Saab-entusiast som jag ju är!
http://www.gt.se/nyheter/1.1815621/gm-chefen-spyker-koper-eller-nedlaggning
När 9-5 combi kom tyckte jag att nu äntligen en Saab för storfamiljen, barnvagnar och storinköp för att inte tala om att lasta in sadel och övrig hästutrustning! Dessutom går dessa bilar som ett spjut! Så kul jag haft med min Saab. Har dessutom sett en SUV variant som inte eg var gjord för den svenska marknaden men fräck! Den hade jag velat ha!!

Ikväll är det dax för Rödhökarna igen! Mora kommer till Arenan - hoppas på dundervinst. Sist vann vi ju mot AIK på bortaplan så nu är alla på G igen!! Håll tummarna! http://www.mifredhawks.se/

Såg att det var stortävlingar i London till helgen, London International Horseshow med en deltävling i världscupen i dressyr, får se om man hinner slå ett getöga på Eurosport där det skulle sändas.
http://www3.ridsport.se/Kalender/2009/12/London-OlympiaStorbritannienCDI-W/

Inga kommentarer: