torsdag 17 december 2009

White X-mas

Så kom den till sist i alla fall - SNÖN!
Nu är jag inte någon stor älskare av snö kan jag direkt säga och som alla kanske förstår av min presentation. Jag älskar sol och värme, strand och hav - skulle absolut kunna leva i ett land utan vinter.
Däremot är jag ju glad över mina vinterdäck. Nu kommer nästa viktiga tanke - kommer snön att stanna? Skall jag tillkalla hovslagare och sätta på snöskor på hästen? Är det lönt? Skall man brodda i hagen? Får nog hem och leta upp broddarna tror jag. Vet inte var dessa är! Har faktiskt inte använt dem sedan vintern när Pepita var halt. Då var det också snö faktiskt. Det minnet som kommer fram bäst är när Sara och jag åkte till bokskogen för att rida henne där - hon fick bara ridas på rakt spår pga gaffelbandsskadan - vi bestämde oss för att rida slingan för hästar som går mot Torups slott. Jag gick och Peppelina och Sara stegade glatt iväg med broddar i sådär 30 cm hög snö. Efter sådär 20 min skulle vi vända tillbaka för att vara totalt ute sådär 40-60 minuter. Hmm, åt vilket håll skulle vi nu gå? Jag litade på Sara i detta läge eftersom jag alltid stått på mig i alla sådana sammanhang men oftast kommit fel. Vi vandrade och vandrade.. till slut kom vi fram till Torups slott och då stod bilen och släpet i precis andra ändan av bokskogen. Vi valde att gå på asfaltsvägen tillbaka för att inte tappa bort oss igen - gissa om det blev en mkt längre tur än vi hade tänkt oss och framförallt var mina fötter trötta - hur det var med Peppelina vet jag inte men Sara var ganska nedkyld, att sitta på en häst i skritt under 1½ timme i snö är en ganska kall upplevelse om man inte räknat med det innan och klätt sig därefter!
Nu skall jag och My strax gå till tandläkaren för att finna ut hur de skall lösa hennes tand fram till dagen då de sätter in ett implantat dvs om sådär 4 år! Jag åker sedan hem och tar hand om Rocky tror jag - promenad i ridhuset får det nog bli idag för jag tror inte att det finns något alternativ i sammanhanget när det är snö ute och han har halkiga järnskor och jag inte vet var broddarna är!?? Skall leta när jag kommer hem eller i stallet.

Inga kommentarer: