tisdag 29 december 2009

Snart nyår



Nu är det snart nyår igen! Fyrverkerier och salut! Undras just hur nästa år kommer att bli? Hoppas på ett verkligt bra år för alla som står mig nära och även för mig själv såklart! Lite egoist måste man få lov att vara!
Nyår tycker jag är den mest underbara helgen som finns, dels älskar jag god mat, feststämning, champagne och fyrverkerier. Jag är verkligen barnsligt förtjust i just vackra fyrverkerier mot den mörka natthimlen!!

Snön och kylan slog ju till även i Skåne ï år men nu är allt borta igen. Äntligen kan stackars Rocky få komma ut på promenader i stället för att bara gå runt i ridhuset. Förhoppningsvis är han nu lite bättre i sina kotleder och jag hoppas verkligen att det aldrig mer kommer tillbaka.
Han skall få nya skor som gör att "överrullningen" blir bättre och vi skall beställa tid hos en sadelutprovare. Jag har även en idé om sk konvalescentträning hos någon jag såg en hemsida här på nätet, skall undersöka vidare.
Ryttaren verkar ju faktiskt själv ha blivit mycket bättre i sin axel enligt vad hennes sjukgymnast säger i alla fall. Hon känner det också så det verkar ju faktiskt vara på rätt väg! Det gäller att se positivt på framtiden så nu tror jag på ett fantastiskt 2010 för oss alla och envar!

Inga kommentarer: