fredag 18 december 2009

Fyy, vilket väder!

Just nu ställer man sig frågan; varför äger jag inga curlingkängor eller en canada goose jacka?
Och, när skall katastrof-Karre damma av skorna och bege sig till studion?
Det är såå mycket vinter i Skåne att man nästan bara vill vara inomhus, tända ljus och kura ihop sig..
Jag tror t o m att Rocky vill ha ett extra täcke, kanske.. det snöar och snöar..
För er som inte vet vem katastrof-Karre är kan jag då berätta att under den stora snöstormen 1978 så var han sydskåningarnas kontakt med världen. Han var reporter på radion och talade om att nu går det en snöslunga och efter den en konvoj med bilar som skall från ex Trelleborg till Ystad. Vi var helt insnöade under flera dygn och de som verkligen bodde på landet fick det gå bandvagnar med mat ut till. Vissa fick de gräva sig in till då nästan hela huset var täckt med snö upp till taket.

Jag halkar mig till jobbet på "fina" stadsskor som eg inte är tänkta till snö, men eftersom det nästan aldrig är snö i Skåne så tror man att det skall funka i alla fall.
Bilen fick i alla fall en liten "skål" idag.. körde in om macken och hällde glykol i kylaren innan jag styrde kosan mot Lund. Den får ju bo utomhus här på parkeringen - hemma bor den ju i ett garage, ja inte varmgarage men jag tror ändå att det är varmare där än om vinden viner och snön lägger sig på motorhuven.
Snön fyker över vägarna och det är inte alls kul..

Inga kommentarer: