måndag 14 december 2009

Helgen

Har haft en mycket trevlig helg!!

Fredagen var ju lite tråkig för vi var hos veterinär med Rocky och han hade kotledsinflammation på båda fram Nu är det vila som gäller för honom men samtidigt så kanske det inte är fel för Mys axel var ju också överansträngd så de får väl vila och kurera sig tillsammans. Frågan är bara sen hur får man en hållbar ponny - så inte skadan kommer tillbaka? Nåja vi skall på återbesök den 4 januari och vi får ta dagarna som de kommer. När vi stod där och röntgade honom fick jag en sån - usch upplevelse, tänk om de kommer och säger att det inte finns ngt att göra, vi får ta bort honom.. hemska tanke..
Han är så fin och kan bli så bra men han måste nog få ta det i sin egen takt. Vi trodde nog han var mer riden kanske än han var så han har säkert blivit överansträngd till viss del. Vi har nog krävt för mycket av honom, LA var kanske inte riktigt där han var. Samtidigt kan man ju undra hur mycket Mys skada har varit del i detta? Dels kan man ju också undra över sadeln och underlaget. Pga att My var skadad har hon ju bara fått rida i ridhuset och det är inte bra för någon häst att alltid gå på samma underlag.
Ja något svar lär vi aldrig få - vi kan bara spekulera.

På lördagen var vi på julshow i stallet! Fantastisk inledning med gamla Mif-introt av Vangelis som gjordes till filmen 1492 Conquest of Paradis och helt nedsläckt i ridhuset med hästar som hade ljusslingor i man och längs täcket - oehört effektfullt! Den absolut tjusigaste hästen i hela stallet i min mening var med, Rigoletto - det gick en rysning av välbehag längs ryggraden och ögonen tårades för en sekund, betagen i skönheten endast en häst besitter! Det är sådan pampig musik som verkligen man känner att det växer fram en seger!! Fantastiskt!

På kvällen kom en kär släkting på besök och vi drack vin, pratade strunt till långt in på natten.. jättekul! De bor på Mallorca i vanliga fall men är i Sverige just nu för att fira jul, alltid lika kul att ses. Hade gärna följt med dem tillbaka, dar 27 grader varmt där nu när de åkte därifrån, här ligger det lite snö på trottoarerna, blä. Vilket då ju också får mig att känna att jag nog skall byta till vinterdäck - det blev vinter i år också fast jag inte trodde det.

Igår var jag på julklappsinköpsrunda på Entrée - nyaste köpcentrat i Malmö. Det blev en bra runda, känner mig nöjd med de mesta inköpen, fattas lite men det kan jag nog fixa till allt eftersom.


1 kommentar:

Liv sa...

Tackar ödmjukast för dessa oerhört vackra och fina ord om min Rigoletto! Jag kan, även om jag är något partisk, faktiskt bara hålla med dig :) Vad trevlig och roligt att du också bloggar :) Vi är många som bloggar i stallet! Roligt! Trevlig och fin blogg på alla sätt och vis har du! Sänder självklart över en prislista till dig, vill du att jag ska maila? Bästa hälsningar, Liv