tisdag 15 december 2009

Flexibel

Oj vad man kan vara flexibel och effektiv på kvällen!
Körde ut till Autoservice och bytte däck - kom t o m lite snöblandat regn när jag körde därifrån så det var ju en bra handling att byta då. Jag hade någonstans trott att i år, just i år så blir det nog ingen snö här i Skåne, men tyvärr så hade inte växthuseffekten kommit så långt ännu, för visst hade det varit skönt utan snö!!
Tyvärr fick jag beskedet att jag nog snarast borde byta ett däckpar och som tur var kunde min snälla Autoservice tipsa om ett ställe i Klågerup där jag kunde få ett däckpar för 900 kr, monterade och klara.. låter fantastiskt men jag väntar till efter jul.

När jag kom hem lagade jag mat sen satte jag igång en gryta med knäck som fick puttra under Navy CSI - ett av de få TV-program jag gillar på vardagskvällarna.
Här kommer mitt alldeles fantasiska knäckrecept
2 dl sirap
2 dl socker
2 dl grädde
1½ msk smör
sen låter man det koka, inte alls som det står i receptet 20 min utan 2 timmar cirka kanske lite till - man ser när det är klart, eller så kan man ju köra det sk "kulprovet"!!

Imorgon eller på torsdag är det dax för ischoklad och polkabräck, mums!
Nu är det time för sängen - goodnight

Inga kommentarer: