torsdag 10 december 2009

Lyckad avslutning

Det blev en trevlig och ganska lyckad avslutning igår på kontakttolkutbildningen. Jag gjorde mig till och fixade kycklingsallad och tog bort baconen som brukade vara med enligt dem som jag beställde det av, allt för att min muslimska vänner skulle kunna äta. Ha! Vad tror ni damerna fr Irak då säger, nej det kan vi inte äta heller för det är inte halalslaktat!! Dröm om något, jag som tyckte jag varit jätteduktig, men det fick man ju inget för.. Jag gick och gnällde lite för vår en ledare som är från Palestina och också muslim - då sa han jo det kan dom ju tro.. det är inte tillåtet att slakta på det sättet i Sverige och de blir grundlurade i affärerna för det står halalslaktat men det är det inte - de kan ju inte gärna bara äta importerat kött, eller? Det är kanske tillåtet att slakta på det sättet i Danmark eller Tyskland kom jag på sen eller så är de alla vetetarianer? Det tror inte jag kan jag ju då säga..

Idag var vi på personaldag i Helsingborg, vilket j-la skitväder, regn, regn och grått, grått..
Innehållet under dagen var bra. Varumärket diskuterades, vi lagade löksoppa och kladdtårta tillsammans. Trots förbud att använda vatten i Helsingborg! Huvudvattenledningen hade gått sönder och hela vattentornet hade tömts på vatten!! Vi kunde egentligen gått ut och hämtat vatten för med detta eviga regnandet så var det ymnigt med vatten överallt annars utom i kranen då.
Sedan ägnade vi oss åt en ny fluga - storytelling.. Jag fick höra att jag var en fantastisk berättare och det var ju lite kul.. Tja jag gillar ju att berätta saker som hör till olika platser - jag gillar det skrivna ordet så kanske man skulle slå sig på en lite annorlunda bana? Fast jag gillar mitt jobb ganska mycket för det mesta.. Vi står nog inför stora förändringar under nästa år tror jag.

Såg att Skåne skulle beläggas med flygförbud under tiden Obama var i Köpenhamn på den där miljökonferensen. Läste inte vidare men fick en fundering! Undras om det är för att man skall se på radarn om ett fiendeplan närmar sig och spränger Malmö/Köpenhamn i luften eller om det är av miljöhänsyn (med tanke på konferensens innehåll)?? Jag får nog forska i detta, känns som ett deckarämne..

Imorgon är det veterinärbesök för Rocky som gäller.

Inga kommentarer: