lördag 1 januari 2011

2010 en liten sammanfattning...

Läste, eller försökte läsa igenom de flesta inläggen här på bloggen under 2010.
Rent översiktligt kan man säga att mycket handlar om väder!!!
.. hmm, tänker man då!?  Är det åldern som gör att man fixerar sig så vid väder och vind, eller är det så att man som hästägare tycker att vädret är viktigt? Beroende på - om vattnet fryser i stallet, om man måste ha vinterskor/broddar, om det är lerigt i hagarna så de kan skada sig, om man kan rida ut eller måste rida i ridhus, om det är kul att halka omkring med transport bakom bilen i snömodd, om det är stekhett med sol och ingen skugga för det stackars djuret etc etc...
Jag kan dock konstatera att jag är generellt en gladare person när det är sommar och sol.. jag drömmer ju eg om ett liv vid Medelhavet - men det hinner jag kanske inte med?? Tänk att i år om 11 månader har jag levt i 50 år - hu... jag som aldrig blir äldre än 25 (inbillar jag mig åtminstone)... Nåja - jag kan konstatera att snö fanns det fram till början av mars.. (den 3/3 fanns ett inlägg om att våren var på väg fast snön låg kvar på sina ställen) sen kom den tillbaka igen i slutet av november.. Jag var på två utlandsresor, en med jobbet i Italien, Alba och en privat i Grekland, Rhodos.. sommaren hemma var underbar med många strandbesök i Lomma och grillningar på altanen - så sol  och värme fick vi också under 2010..

Mina älsklingar - mina barn - Henrik, Sara och My har haft ett bra 2010 (känns det som)
Henrik kom med i NCC's kompetensbyggarprogram och har snart gjort 3 av 5 år på civilingenjörsutbildningen på LTH.
Sara flyttade till en större lägenhet med sin Felipe - jättefin lägenhet väldigt centralt i Malmö. Hon har dessutom nog kommit fram till vad hon vill läsa i framtiden.. annars har hon ju fast jobb på CityGross (inte att förakta - ett fast jobb i dagens hårda arbetsmarknadstider)
My jobbar på sitt sista grundskoleår.. hoppas på att få tillräckligt med betyg för att komma in på frisörprogrammet på gymnasiet.. samtidigt som hon är aktiv tävlingsryttare med Rocky i dressyr. Största meriten 2010 - att de kvalade och tog sig till Lilla Rundan i Svenskt ponnyderby!!

Enligt barnen handlar denna blogg endast om hästar vilket jag då kan konstatera att så är inte fallet..utan tyvärr mycket väder och betraktelser..
Lite, lite finns det med om inredning, katter och jobb.. också

Till slut - när man tittar tillbaka .. det blev verkligen som jag hoppades i början av 2010 - många små glädjeämnen blev tillsammans ett helt fantastiskt ÅR!!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

4 kommentarer:

Ninja sa...

Oj, jag vet inte vad jag ska säga om 2010? Ganska jobbigt har det varit.....i alla fall för mig.

Bara Jag sa...

Vädret är ju ofta en viktig aspekt i vardagen - det sätter liksom dagordning för aktiviteter, klädsel, försiktighetsåtgärder och annat. Vad vore vi utan vädret :-)

Kram!!

♥ Carina ♥ sa...

Ett år innehåller en massa, både "ups and downs" :)
Kram och god fortsättning!

Anonym sa...

Min blogg har också varit mest hästar under året ser jag när jag tittar tillbaka... Det var inte det från början men ju mer man åker runt och tränar och tävlar med ungarna så blir det ju ponnyskruttarna man skriver om. Liksom. Men det är ju inte fy skam heller...