onsdag 5 januari 2011

Incidenter

Först av allt så måste jag ju bara tycka det är märkligt att ett X2000 tåg rusar in på Malmö C precis som i filmen Chicago Expressen och trycks sönder mot ett sk stoppblock!! Mycket märkligt och vilken fantastisk tur att det inte fanns passagerare på detta tåg! (Jag tror dessutom inte att vi vanliga kommer att få veta hur det kunde hända?!) Otroliga skador på tåget.. jag klipper in en del bilder tagna av privatpersoner sk ögonvittnen men som varit publicerade i Sydsvenskan...


Foto; Fredrik Nilsson

Foto; Sven Olofsson

Foto; Ingrid Nilsson

Vad som blir ännu mera märkligt är att när man skall dra ut tåget från stationen, då språrar man ur??! Ja, ja någon dag lyckas de väl forsla bort det!! Senare samma dag som urspårningen så tappar man en jättekran på en personbil ett stenkast från Malmö C..

Foto; Patrick Persson

Lägg märke till den kraschade vita bilen!! Inget kul om ngn suttit i den - nu råkade personen lämna bilen 2 min innan, vilket man kan kalla änglavakt!!
Hade detta varit i USA och lite god fantasi så vore det här såklart ett terroristdåd!!! Tror dock mer på mänskliga faktorn!!

Jag var där strax efteråt - hämtade de stora barnen som kom från ett hektiskt nyårsfirande i Barcelona! Jättekul att få hem dem igen, även om det var några slitna figurer som dök ut ur Malmö C's glashall!!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

4 kommentarer:

Ninja sa...

Jojo, fritt fram för konspirationsteorier :)

Tigris Predikantan sa...

Tur vi inte kan se in i framtiden.

Hörni sa...

Det ser hemskt ut, och verkar väldigt konstigt alltihop. Tur det inte blev värre skador ändå.

Sv: Tack!:)

Bara Jag sa...

Viss är det märkligt? Förmodligen har det redan tillsatts en utredning gällande tåget - man får hoppas att allmänheten kan få reda på vad som egentligen hände!
kram!