fredag 7 januari 2011

Garderoben

Man läser ju om så många som kommer ur garderoben men idag har tänkt att jag skall ta mig in i densamma..
Jag har en stor, vad man sa förr, klädkammare - idag efter alla tv-program antar jag att man kan säga "walking closet". Nu är det ju inte så att jag får in en liten soffa eller kan vandra runt därinne, men jag har en spegel och en liten stol... det som behövs är eg hyllor till skorna och en heltäckningsmatta - sedan är den fullbordad.. möjligen tar jag en tripp till IKEA idag.. (skohyllorna finns där). MEN det är inte det huvudsakliga syftet med mitt projekt idag utan att städa bort gamla kläder och skor som jag eg vet att jag aldrig mer kommer att ta på mig.
Problemet är att vissa saker har man svårt att skiljas ifrån - kläder som eg inte passar men som jag hade, då, på den där festen eller kläder som jag verkligen gillat, men som gått ur mode eller framförallt blivit urtvättade, krympt och/eller tappat stilen!!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

1 kommentar:

Tigris Predikantan sa...

Känner igen problemet!
;)